reklama

Zdravotníctvo v kríze? Odborné vyšetrenie už za 8 sekúnd!

Do čakárne som vstúpil s obavami. Bol som síce objednaný na presnú hodinu, ale niektorí pacient mohli byť objednaní na presnejšiu hodinu ako ja za viac peňazí. Čakal som len polhodinu, kým ma zavolali do ambulancie. Potešený promptnou reakciou na moju prítomnosť som vstúpil dnu, vyzliekol nohavice a ľahol si na lehátko. Keďže pán doktor súbežne liečil ďalších dvoch pacientov, poležal som si nejakých desať minút. Keď doktor konečne ku mne dorazil, skúsene sa opýtal na môj problém, prikázal sestre, aby mi pichla injekciu a mohol som sa obliecť. Presne osem sekúnd trvalo doktorovi, kým bez dotyku stanovil diagnózu, pričom sa spoliehal len na svoje röntgenové oči. Geniálne! A ekonomicky výhodné. Veď načo opotrebovávať prístroje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Hneď ako som sa obliekol, prisadol som si k doktorovi a asistoval som pri spisovaní nálezu, pretože vo svojej roztržitosti génia zabudol, ktorá noha ma to vlastne bolí. Ale nezabudol mi pripomenúť, že som bol objednaný na presnú hodinu, takže si musím priplatiť. Ani nevadilo, že platím väčším peniazom - máme vydať, máme vydať, samozrejme, že máme vydať - povedal. Na druhý deň som mal prísť na ďalšiu injekciu.

Nepovažoval som za potrebné objednať si presný príchod, pretože trojsekundová záležitosť s injekciou sa vybaví raz-dva. Mýlil som sa. Vyčkával som jeden a pol hodinu len kvôli tomu, aby mi ju sestrička pichla. Doktor bol očividne s liečbou spokojný, pretože na moju strohú informáciu, že sa to odvčera nezmenilo, do nálezu uviedol, že pacient pociťuje zlepšenie. A zajtra ďalšia injekcia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príjemným oživením toho nudného čakania bola situácia, keď sa jedna sestrička z dvoch na niekoľko minút vytratila a priniesla tri veľké kávy vo vyvýšených pohároch s veľkými kopami šľahačky. Ako z francúzskej kaviarne. Ale to nebolo všetko. Za chvíľu znova odišla a vrátila sa s preplneným tanierom hrianok so syrom. Ale to stále nebolo všetko. O chvíľu priniesla plný tanier nakrájanej klobásy a vajíčok natvrdo. Pätnásť minút nevošiel do ambulancie žiadny pacient. Keď som tam vstúpil ja, po pohostení nebolo ani stopy. Môžete mi veriť, sliedil som poriadne. V nasledujúci deň, keď som čakal na tretiu injekciu, sestrička priniesla len francúzsku kávu a akési obložené chlebíčky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už menej príjemným spestrením čakania boli nedočkaví pacienti, ktorí nechceli absolvovať sedací polmaratón v čakárni. Otravovali sestričku, že sa ponáhľajú a či by sa to nedalo nejako urýchliť. Suverénna sestrička im odpovedala, že ak sa im nechce čakať, za poplatok ich môžu prednostne vyšetriť. Podaktorí veru hneď siahli do vrecka pre bankovku a okamžite vhupli do ambulancie. Zdravotníctvo v kríze? Čakacie lehoty sú minulosťou! 

A noha? Stagnuje. Zdravotníctvo je trhové. Pacient si musí sám vybrať v konkurencii zdravotníckych zariadení tú správnu liečbu u toho správneho lekára. A to chvíľu trvá. Len keby to chcela tá bolesť pochopiť.

Tomáš Šandor

Tomáš Šandor

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zvedavý obyvateľ tekutých časov s nestálou identitou a neustálym záujmom o veci okolo vás. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu